Naciągaczy w Internecie nie brakuje, czyli fałszywy konkurs Lidla

Internet byłby całkiem przyjemnym miejscem gdyby nie krętacze, którzy chcą się dorobić cudzym kosztem. Przechodząc do rzeczy, ktoś podał się za Lidla (taka niemiecka sieć sklepów dyskontowych, gdyby ktoś nie wiedział) i wyskoczył z konkursem, który, mówiąc wprost, jest oszustwem. Pierwsze podejrzenia powinien wywołać fakt, że informacja o konkursie nie została podana na oficjalnej stronie Lidla tylko jakiejś innej. Co nieco o tym „konkursie” zostało opowiedziane w poniższym filmie:

Warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest naturalnie polubienie strony i udostępnienie zdjęcia konkursowego – klasyk. Z filmu wynika, że wylosowani zwycięzcy (a zatem to nie jest konkurs tylko losowanie) otrzymują link do pobrania formularza odbioru nagrody. Co ważne, link ten nie prowadzi do oficjalnej strony internetowej Lidla tylko do jakiegoś podejrzanego miejsca w którym pobranie formularza wymaga wysłania dwóch SMS-ów na numer 92548. Wysłanie każdego z tych SMS-ów kosztuje 25 zł plus VAT (30,75 zł brutto). Oczywiście informacji o cenie SMS-a na stronie nie ma i trzeba jej szukać w regulaminie. I na koniec deser – dodatkową możliwością zarobienie jakichś punktów w tym niby konkursie jest odebranie listu za pobraniem na kwotę 100 zł.

W komentarzu pod zdjęciem konkursowym napisałem ostrzeżenie, dodając link do filmu wyżej. Oczywiście komentarz ten został usunięty. Napisałem też drugi komentarz, który także został usunięty, a dodatkowo administrator strony mnie zablokował. Z tego co wiem, gdy Facebook usuwa tę stronę, na jej miejsce powstaje kolejna. Szkoda słów.

Tego typu praktyki powinny być zdecydowanie surowo karane – na tyle surowo żeby ukaranym raz na zawsze odechciało się oszukiwania ludzi. Najgorsze jest to, że całkiem sporo osób daje się nabrać na tego typu numery. Na koniec apeluję o ostrożność podczas brania udziału w jakichkolwiek konkursach (facebookowych lub nie). Jeśli coś jest za dobre żeby było prawdziwe, najprawdopodobniej nie jest prawdziwe.

Spodobał Ci się ten tekst? Udostępnij go innym!

Jedna myśl na temat “Naciągaczy w Internecie nie brakuje, czyli fałszywy konkurs Lidla

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *